5 Nisan 2010 Pazartesi

A Christmas Carol

          Bu adam hiçbir zaman kusurlu olamayacak korkarım ki... Zaten bugüne kadar izlediğim tüm filmler arasında Jim Carrey kadar mimiklerine sahip bir aktör/aktris göremedim, oyunculuk başka, yüz ifadesi olayı başka. Yüzüne akla gelmeyecek ifadeleri sığdırıyor her filminde, bu da bana göre gayet etkileyici bir özellik, hala günde 8 saat mimik çalışıyor diye biliyorum...
          Yazının başlığındaki gibi Jim Carrey'nin son filminden bahsetmek istedim, Charles Dickens'ın bir yılbaşı masalını sinemaya uyarlamışlar, mükemmel birşey çıkmış ortaya, gerçekten çok emek var yapımın üzerinde. Jim Carrey'nin yanında ne kadar boş filmlerde oynuyor olsa da özünde iyi bir oyuncu olarak kabullenilen Colin Firth yer alıyor, Colin Firth ile de kalmıyor Gary Oldman ve Robin Wright-Penn gibi yıldızlarla pekişiyor filmin kadrosu.
          Animasyon mu yoksa gerçek mi bir ara gerçekten ayırt edemedim, afalladım. (Bu biraz da Jim Carrey mimikleri no.392 sayesinde oldu sanırım.) Hayatınızın en kötü anında olduğunuzu düşünüyorsanız bu adamın filmlerini izleyin, "Number 23" hariç tabii...

          Gerçeği yaşatan, hissettiren, ders alınması gereken bir film olmuş 'A Christmas Carol', tıpkı masalındaki gibi, hatırladığım kadarıyla da çoğu replik bire bir. Cimri, hayatının anlamını paraya bağlamış bir adamı canlandırıyor Jim Carrey, kişinin adı Ebenezer Scrooge... Film ilerledikçe de Mr. Scrooge'u ziyaret eden 3 hayalet, ona aslında olması gerektiği insanı göstermek uğruna biraz hırpalıyorlar, acı çekmeden anlamıyor insanlar kolay kolay, gerek duygusal, gerek fiziksel... 
          Umursamaz tavırlarıyla, cimriliğiyle, gereksiz negatifliğiyle nelere sebep olduğunu gösteriyor hayaletler ona, yanlışlarıyla yüzleştiriyorlar, herkese lazım aslında.
          Sonuç olarak film çok güzel işlenmiş; Disney de son zamanlarda yaptığı işlerle kalitesini konuşturmaya kaldığı yerden devam ediyor şu sıralar. Bence kesinlikle izlenmesi gereken bir film "A Christmas Carol", ben dersler çıkarabildim, nedensiz şekilde dertlerimi umursamıyorum 2 gündür ve mutluyum, izleyenler de eminim ki ders(ler) çıkaracaklardır. Biraz geç oldu bunun için ama çok söyleyesim geldi, sevgi kelebeği ya da dünya barışı falan değilim korkmayınız, anlık patlamalarımdan birisi sadece:
           Mutlu olun, yaşamanıza bakın, mutlu yıllar...


...İyi seyirler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder