29 Ocak 2010 Cuma

Öneri No:3


  • Damien Rice ;
                   

    Closer filminin en sevilen yanı "Blower's Daughter" isimli şarkıdır şüphesiz. Çünkü o mükemmel kadroya rağmen çok dolu bir film gibi gelmemişti bana. Bu yüzden de Closer dendiğinde herkesin aklına gelen ilk şey, Clive Owen, Jude Law ya da Julia Roberts değil bu şarkı olmuştur. Bu şarkıya tutulmuştum o zaman. Sıradan olduğunu bile bile günde en az 10 kez dinlerdim. Ses farklı çünkü, kendine özgü bir müzikal kalite var adamda. Yine şans eseri albümüne rastladıklarımdan o da. "O" adlı albümünü görmüştüm önce, sonra "9"u gördüm. Toplamda 3 albüm sürmüş piyasaya. 1973 - İrlanda doğumlu kendisi, parçalarında gitarları çalan da o. Öneri demek hafif kalacaktır bu adam için, ölmeden önce yapılması gerekenler listenize "Damien Rice dinlenecek" şeklinde bir not alın bence.
      
  • Özellikle sevdiğim şarkıları ;

    1. Blower's Daughter,
    2. 9 Crimes,
    3. Amie,
    4. Accidental Babies,

    5. Your Ghost,
    6. Waters of March*,
    7. Coconut Skins, 

    8. Volcano  şeklinde devam eder. Ama unutulmaması gereken bir şarkı daha var, o da Damien Rice'ın Herbie Hancock ve Lisa Hannigan* eşliğinde söylemiş olduğu Don't Explain adlı şarkıdır. Piyanoda Herbie Hancock'un yerlerine çok güzel oturttuğu caz akorları, Damien Rice'ın farklı tarzı, Damien Rice ve Lisa Hannigan'ın uyumu, ikisinin dinlendirici sesi ve viyolonsel solosu melodiyi farklı ve eşsiz kılan etkenlerdir bana göre.

    *Waters of March : Antonio Carlos Jobim bestesidir.
    *Lisa Hannigan : Damien Rice ile "Don't Explain" dışında çalışmaları da mevcut olan 1981 - İrlanda doğumlu söz yazarı ve şarkıcı,aşağıdaki de ikisinin bir fotoğrafı.





    Beğenmeniz dileğiyle,afiyet olsun...




2 yorum:

  1. volcano her zaman daha boşvermiş gibi gelir bana egö :)

    YanıtlaSil
  2. sana keyifle yazacak bana da keyifle okuyacak bir blog...beğendim...

    YanıtlaSil